Page 4 - KK Broj 94
P. 4

4 22. veljaÄŤe 2025.                               tema tjedna                                                     Kajkavske kronike - broj 94

»  borba protiv zabrane pušenja: ‘češljaju’ ih inspekcije, mnogi u zagorju već kažnjeni

UGOSTITELJI PORUÄŚUJU: Mi
radimo i Ĺľelimo raditi u skladu sa
zakonom. Borimo se za svoj kruh!

Marko PreseÄŤki

info@kajkavskekronike.hr

Sanitarna inspekcija DrĹľavnog inspek-
         torata poÄŤela je pojaÄŤano nadzirati
         ugostiteljske objekte u kojima je za-
         branjeno pušenje. Zakonom je propi-
sana zabrana pušenja duhanskih i sličnih pro-
izvoda u svim zatvorenim javnim prostori-
ma. Iznimka su ugostiteljski prostori u kojima
su pušači fizički odvojeni od ostatka objekta.

propisani uvjeti

Površina tih prostora ne smije biti manja od
10 četvornih metara i ne smije zauzimati više
od 20 posto površine prostora za posluživa-
nje. Također, u tim se prostorima ne smije po-
služivati hrana i piće. No, postoji iznimka kod
objekata koji isključivo poslužuju piće. Nai-
me, oni koji zbog veliÄŤine usluĹľnog prostora
ne mogu zadovoljiti propisane uvjete, mogu
cijeli objekt odrediti pušačkim prostorom.

    U Hrvatskoj je na snazi Zakon o ograniÄŤa-
vanju uporabe duhanskih i srodnih proizvo-
da koji, između ostalog, propisuje:

    - Zabranjuje se pušenje duhanskih i srod-
nih proizvoda, biljnih proizvoda i uporaba
elektroniÄŤkih cigareta s nikotinskim punje-
njem ili bez nikotinskog punjenja i vodenih
lula u svim zatvorenim javnim prostorima.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga ÄŤlanka,
pušenje je dopušteno: u posebnim, za pušače
određenim prostorima za smještaj gostiju su-
kladno propisima o ugostiteljskoj djelatnosti,
o ÄŤemu u takvim prostorima mora biti ista-
knuta oznaka o dozvoli pušenja te u prostori-
ma za pušenje u objektima u kojima se obav-
lja ugostiteljska djelatnost. Prostor za pušenje
mora ispunjavati uvjete koji su navedeni u
člancima 26. - 34. zakona - piše u tom zakonu.

    Iz Ministarstva zdravstva kaĹľu kako po-
stoji već ranije spomenuti zakon te kako oni

Ivan Đurkin - Benkotić                            “ 	Gubici će biti veliki. Problem                               izdaju rješenja o ispunjavanju uvjeta za pu-
                                                                je u tome da mi imamo naviku                      šački prostor na temelju zahtjeva i zaprimlje-
                                                                kao pušači otići u kafić i                        ne dokumentacije koju prilaže pravna ili fizič-
                                                                zapaliti cigaretu, u nekim                        ka osoba koja obavlja ugostiteljsku djelatnost,
                                                                zemljama ÄŤak postoji i kultura                    a sanitarna inspekcija DrĹľavnog inspekto-
                                                                da se zapali cigara uz domaće                     rata obavlja nadzor nad provedbom nave-
                                                                vino ili konjak”			                               denog Zakona.

                                                                       IVAN ĐURKIN - BENKOTIĆ - predsjednik Ceha  što kažu u inspektoratu?
                                                                       ugostitelja OKKZĹ˝
                                                                                                                  Pitali smo DrĹľavni inspektorat kakva je situ-
                                                                                                                  acija na podruÄŤju Krapinsko - zagorske Ĺľupa-
                                                                                                                  nije. Evo što su nam odgovorili:

                                                                                                                      - U Krapinsko - zagorskoj Ĺľupaniji u
                                                                                                                  2025. inspekcijski nadzor nad primjenom
   1   2   3   4   5   6   7   8   9